وبلاگ کشاورز

با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید لطفا نظراتتون رو بگید موفق باشید دوستان

وبلاگ کشاورز

با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید لطفا نظراتتون رو بگید موفق باشید دوستان

آموزش ساخت نقشه سایت گرافیکی در وردپرس همراه با فیلم آموزشی

 

چگونه یک نقشه سایت گرافیکی در وردپرس ایجاد کنیم؟

آیا تاکنون خواسته اید یک نقشه سایت گرافیکی در وردپرس نشان دهید؟ نقشه سایت گرافیکی به شما اجازه می دهد تا یک طرح سلسله مراتبی از صفحات و بخش های مختلف سایت خود را ارائه دهید. در این آموزش وردپرس، ما به شما نشان خواهیم داد چگونه یک نقشه سایت گرافیکی بدون نوشتن هیچ کدی ایجاد کنید.

 نقشه سایت وردپرس

 

نقشه سایت  


تفاوت بین  نقشه سایت HTML، XML در وردپرس

نقشه سایت XML برای ماشین­ها و موتورهای جستجو تولید می شود. نقشه سایت XML از  زبان نشانه گذاری XML برای نشان دادن محتوای سایت استفاده می کند.

موتورهای جستجو می توانند از این نقشه سایت برای اولویت بندی و تنظیم سرعت خزنده برای وب سایت شما استفاده کنید.

از سوی دیگر، نقشه سایت HTML برای استفاده بازدید کنندگان وب سایت خود (مردم واقعی) در نظر گرفته شده است. نقشه سایت HTML لیستی از صفحات و بخش های مختلف وب سایت شما را بر روی یک صفحه نمایش می دهد.

در حالی که نقشه سایت HTML برای نشان دادن ساختار سایت شما عالی است، اما گاهی اوقات گزینه ایده آلی برای نمایش سلسله مراتب وب سایت شما نیست.

این جا است که نقشه سایت گرافیکی به عنوان گزینه بعدی می آید. نقشه سایت گرافیکی به شما اجازه می دهد، دسته­ ها، زیر دسته­ ها، دسته­ های هم رده را در یک ساختار درخت مانند نشان دهید.

اضافه کردن نقشه سایت گرافیکی در وردپرس

یک فیلم آموزشی در مورد نحوه ایجاد نقشه سایت گرافیکی آماده شده است که در زیر می توانید آن را تماشا کنید.

با این حال اگر فقط به دنبال دستورالعمل متنی هستید ، می توانید آموزش گام به گام در مورد چگونگی ایجاد یک نقشه سایت گرافیکی در وردپرس را در زیر دنبال کنید.

اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است افزونه  Slick Sitemap را نصب و فعال سازی کنید.

حالا قبل از راه اندازی این افزونه، شما نیاز به ایجاد یک navigation menu (منوی اصلی) در وردپرس دارید.

با استفاده از منوی اصلی وردپرس، شما می توانید منوها با زیر منوها را ایجاد کنید و زیر منوها نیز می توانند آیتم های زیر منو خودشان را داشته باشند.

نقشه سایت وردپرس

منوی اصلی همه صفحات و یا پست که شما می خواهید در نقشه گرافیکی خود نمایش دهید را دارد. شما می توانید این منو را نقشه سایت گرافیکی نام گذاری و ذخیره کنید.

شما همچنین می توانید منوی دیگری ایجاد کنید و یا از منوی موجود تنها با چند صفحه مهم استفاده کنید. این منو به عنوان منوی کاربردی در بالای نقشه سایت گرافیکی استفاده خواهد شد.

هنگامی که منوها را ایجاد کردید، زمان راه اندازی نقشه سایت گرافیکی است. صفحه Settings >> Slick Sitemap برای پیکربندی و تنظیمات پلاگین است.

نقشه سایت وردپرس

در گزینه پیش فرض منو نقشه سایت، شما نیاز به انتخاب منوی اصلی نقشه سایت گرافیکی هستید. تعداد ستون هایی که می خواهید نمایش داده شود را انتخاب نمایید.

در نهایت، شما نیاز به انتخاب منوی کاربردی دارید. بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

نمایش نقشه سایت گرافیکی در سایت وردپرس

حالا که شما با موفقیت یک نقشه سایت گرافیکی ایجاد و راه اندازی کردید، گام بعدی نمایش نقشه سایت در یک صفحه در سایت وردپرس است.

یک صفحه جدید در وردپرس ایجاد کنید و این کد کوتاه را در منطقه محتوا اضافه کنید.

[slick-sitemap]

بعد بر روی دکمه ذخیره و یا انتشار کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید. شما هم اکنون می توانید به این صفحه مراجعه و نقشه سایت گرافیکی را به صورت عملی ببینید.

نقشه سایت وردپرس

 

امیدواریم این آموزش به شما در ایجاد یک نقشه سایت گرافیکی در وردپرس کمک کند.

 

منبع : آموزش وردپرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.