وبلاگ کشاورز

با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید لطفا نظراتتون رو بگید موفق باشید دوستان

وبلاگ کشاورز

با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید لطفا نظراتتون رو بگید موفق باشید دوستان

نکاتی در خصوص نگهداری ایمپلنت دندان

با رعایت نکات بهداشتی و مهم می توانید عمر ایمپلنت دندان را تا 25 سال ارتقا دهید. در ذیل پاره ای از نکات نگهداری و حفظ ایمپلنت دندان اورده  شده است.


1 -    از جویدن غذا در 20 روز اول خودداری کنید.  فرم پرسشنامه ایمپلنت http://drsojodi.com/implant-questions

روند کاشت ایمپلنت دندان بسیار سریع و ساده است. در صورتی که جراحی کاشت ایمپلنت دندان در 1 مرحله برای بیمار انجام شده باشد و قطعه اباتمنت برای بیمار کار گذاشته شود، می بایست حداقل 20 روز اول نباید در محل کارگذاری ایمپلنت دندان غذا جویده شود.


2 -    بهداشت ایمپلنت دندان را با مسواک حفظ کنید.

پس از جداسازی بخیه حتما نواحی ایمپلنت و اطراف آن باید مسواک شود. توصیه می شود روزانه نواحی ایمپلنت سه بار مسواک گردد و از مواد بهداشتی همچون دهان شویه پس از صرف وعده هایی غذایی استفاده کرد تا از جمع شدن میکروب و جرم ها در اطراف ایمپلنت دندان جلوگیری به عمل اورد.


3 -    مواظب باشید ایمپلنت دندان دچار عفونت نگردد.

در صورتی که ایمپلنت دندان دچار عفونت گردد سبب می شود جوش کافی مابین استخوان بیمار و ایمپلنت صورت نگیرد و در نتیجه ایمپلنت دجار شکست شود. اگر هم ایمپلنت ثبات لازم را نداشته باشد که می تواند ناشی از تکنیک و تجربه پزشک ایمپلنت باشد، می تواند سبب شکست ایمپلنت دندان گردد. راه حل جلوگیری از عفونت ایمپلنت استفاده از مواد بهداشتی همچون دهانشویه به کمک پنبه به محل ایمپلنت است.


4 -    بهداشت دهان را رعایت کنید.

حتما نواحی ای از دهان را که ممکن است مواد غذایی داخل آن ها گیر کند، تمیز کنید و به طور کلی مراقبت بهداشت ایمپلنت خود باشید تا بقای آن را افزایش دهید. برای تمیز کردن ایمپلنت دندان از وسایل تیز همچون خلال دندان استفاده نباید کرد، زیرا باعث اسیب و فسار و یا شکست ایمپلنت می گردد.


5 -    مراجعه منظم به پزشک متخصص ایمپلنت را فراموش نکنید.

مراجعه منظم به متخصص ایمپلنت هر 6 ماه یک بار برای بررسی احتمال گیرکردن مواد غذایی یا میزان تحلیل استخوان دور ایمپلنت امری ضروری است. در صورتی که جراحی و قرار دادن پروتز ایمپلنت برای بیمار 2 بار صورت گرفته باشد یا در واقع کاشت ایمپلت 2 مرحله ای داشته باشیم، 2 حالت داریم. اگر هر دو مرحله ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت انجام شده است، باید برای معاینه نیز به متخصص ایمپلنت مراجعه کرد. اما اگر قراردادن پروتز ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت انجام نشده باشد، برای چک آپ نیز باید به فردی که پروتز ایمپلنت را قرار داده است، مراجعه گردد.


6 -    عمر مفید برای ایمپلنت دندان را حدود 25 سال تصور کنید.

در عصر حاضر با به استفاه از تکنولوژی‌های جدید در طراحی سطوح خارجی ایمپلنت‌ دندان، عملکرد ایمپلنت دندان بسیار افزایش یافته و می توان گفت تا 25سال می تواند ایمپلنت دندان عمر داشته باشد. رعایت نکات بهداشتی ایمپلنت و مراجعات منظم به متخصص ایمپلنت از موارد ضروری در افزایش طول عمر ایمپلنت دندان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.